
Procesbegeleiding
Waarom procesbegeleiding?
Wanneer je als groep, team of afdeling gestructureerd wil nadenken over een bepaalde vraag, dan kan je mij als objectieve en deskundige partner inschakelen om dit in goede banen te leiden.
Zeker wanneer er verschillende visies of veel ideeën zijn, of wanneer onderwerpen beladen zijn, of er veel complexiteit is, levert dit vele voordelen op. Jullie kunnen zich als groep helemaal focussen op de inhoud, terwijl ik methodes en structuur aanbreng om samen naar output te werken, en tegelijkertijd de timing in de gaten houd, en oog heb voor verborgen dynamieken.
Door op deze manier te werken, verloopt de reflectie niet enkel efficiënter, maar is het resultaat ook duurzamer doordat er gezorgd wordt voor een gedragen besluit.


Ook voor jouw organisatie?
Is het tijd dat jouw team, groep of organisatie zich over een bepaald thema buigt? Wil je graag begeleid worden om dit op een efficiënte en duurzame manier te laten verlopen? Mogelijke vragen zijn:
-
de visie voor de komende jaren bepalen
-
evalueren en verbeteren van de dienstverlening
-
opzetten van een nieuwe organisatiestructuur
-
het in kaart brengen van de rollen binnen onze afdeling
-
het realiseren van een cultuuromslag
-
het bepalen van een nieuwe strategie
-
analyse van onze processen
-
...
Steeds op maat
Ik werk steeds op maat en volgens de noden van de klant. Om dit helder te krijgen en te weten of we een goede match zijn voor elkaar, vertrek ik altijd van een kennismakingsgesprek. Op die manier kan jij voelen of mijn aanpak bij je past en kan ik inschatten of ik je zal kunnen helpen bij jouw vraag.
Vanuit mijn ervaring stel ik op basis van dit gesprek een plan van aanpak voor. We leggen een structuur vast en bepalen voor welke outcome we willen gaan. Dit wordt de leidraad van de dag. Los hiervan is het steeds mogelijk dat er tijdens de begeleiding onverwachte dingen naar boven komen. Dit is eigen aan het werken met groepen. Op zulke momenten pas ik me flexibel aan en kies ik de interventies die nodig zijn om te laten gebeuren wat nodig is.
Tevreden klanten
